Вузлики пам'яті


ПАМ'ЯТКИ З МАТЕМАТИКИ





 



ПАМ'ЯТКИ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ




 










БУДОВА СЛОВА 










 
  ІМЕННИК

Відповідає на питання
Хто?
Софійка

Що?
дошка
Назви
Істот
Хто?
Живі істоти
тварини, людина

Неістот
Що?
Всі інші
стіл, каміння..

Власні
назви міст, сіл, імен, прізвищ, клички тварин
Пишуться з великої букви
Ірина, Київ,  Крирченко….

Загальні
узагальнені назви
Пишуться з маленької  букви
країни, собака, місто
Змінюються
Числами
однина
1 предмет,
1 істота
Стілець
хлопчик


множина
багато
стільці

Родами
Жіночий
вона, моя
матуся


Чоловічий
він, мій
човник


Середній
воно, моє
Сонечко

Відмінками
Н.в – хто?що?
є
дівчинка


Р.в- кого?чого?
немає
дівчинки


Д.в –кому?чому?
дати
дівчинці


Ор.в.-ким?чим?
орудувати
дівчиною


Зн.в- кого?що?
знайшли
дувчину


М.в.- на кому?
         на чому?
находиться
на дівчині


Кл.в.-
гукаємо
дівчино
Може виступати
Головним членом речення
Співають весело пташки.

Другорядним
членом речення
Ми живемо на планеті Земля.
 







Дієслово - це частина мови, яка називає дії  предмета.
Відповідає на питання
Що робить?
Що зробить?
Співає
затанцює
Що буде робити?
прочитає

Змінюються
Числами
однина
1 предмет,
стоїть


множина
багато
стоять

Родами
Жіночий
вона
співала

В якому роді іменник в такому і дієслово.
Чоловічий
він
плив

Середній
воно
спускалося

Часами
Майбутній
буде, колись
читатиме


  Незавершена дія
Теперішній
зараз
читає


Завершена дія
Минулий
вже
прочитав

Зв’язані з
іменниками
(найчастіше)
Мама (що зробила?) купила смачний пиріг.

займенниками
 Сьогодні я  (що  роблю?) святкую день народження.
 
Може виступати
Головним членом речення – присудком
.
Співають весело пташки

!!! Не з дієсловами пишеться окремо.






ПАМ'ЯТКИ З РОСІЙСЬКОЇ МОВИ



ПАМ'ЯТКИ
        Правила поведінки під час перерви
·         1. Під час перерви учень зобов’язаний прибрати своє робоче місце й підготуватися до наступного уроку.
             2.  Під час перерви забороняється
  •      бігати сходами, коридорами та в   класних приміщеннях;
  •       штовхатися або грати у м’яча у приміщеннях, не пристосованих для цього;
  •     сваритися між собою та зі сторонніми людьми, з’ясовувати стосунки за погані слова, битися.  
      3. Ушкільній їдальні учні повинні виконувати вимоги вчителів, працівників їдальні та чергових і дотримуватися черги.3
·        
     4. Заборонено перебувати у приміщенні їдальні у верхньому одязі.

 5. Заборонено виносити їжу і напої за межі їдальні
           Правила поведінки на уроках
  • Учні зобов'язані приходити до школи за 10–15 хвилин до початку занять.
  • Заборонено перебувати в класах у верхньому одязі. 
  • Одяг учнів має бути чистим і охайним та відповідати вимогам, викладеним у Статуті школи.
  • Учні входять до класу за дзвоником. Запізнюватися на уроки без поважних причин заборонено.
  • Під час уроку не можна створювати галас, без дозволу підводитись, відвертати увагу інших учнів від уроку.
  • Заборонено виходити з класу без дозволу вчителя.
  • Урок закінчується тоді, коли вчитель оголосив про це. Тільки після цього учні можуть йти на перерву.
  • Учні повинні охайно вести щоденник і давати його вчителю без будь-яких заперечень.
  • Учень повинен дбайливо ставитися до своїх підручників та зошитів.
  • Учні зобов'язані знати і дотримуватися правил техніки безпеки як під час уроків, так і після їх закінчення.
  • Забороняється користуватися мобільним телефонами під час проведення уроків.
Вказівки по веденню щоденника
·             Щоденник є шкільним документом учня.
·           Учень (починаючи з 2 класу)
  •         охайно заповнює обкладинку, 
  •         вписує назви предметів, прізвища, імена і по батькові викладачів, розклад уроків, факультативних занять, позакласних і позашкільних заходів.
  • ·         учень щодня записує домашні завдання в графи того дня, на який вони задані, в період шкільних канікул — план позакласних і позашкільних заходів.
  • ·         учень пред'являє щоденник на першу вимогу вчителів і класного керівника.
  • ·         батьки щонеділі переглядають і підписують щоденник.
  • ·         адміністрація школи здійснює систематичний контроль за веденням щоденника.



 «Як виконувати самостійну роботу вдома»

     1. Сідай за уроки в один і той самий час.
     2. Провітри кімнату за 10 хвилин до початку занять.
     3. Вимкни радіо, телевізор, щоб вони не заважали тобі.
      4. Прибери зі столу все зайве.
      5. З’ясуй розклад уроків на завтра. Перевір, чи всі завдання записані у щоденнику.
     6. Приготуй навчальне приладдя для занять.
    7. Підручники, зошити, щоденник поклади на визначені місця на столі.
     8. Відкрий підручник, почни працювати.
     9. Не поспішай, працюй уважно.
     10.Не намагайся виконати відразу усі завдання.
    11.Перш ніж звертатися по допомогу, подумай, чи використав ти усі способи виконання завдання

Пам’ятки для літературного читання

Як підготуватися до виразного читання тексту
    1. Уважно прочитай текст. Намагайся уявити те, про що в ньому говориться.
      2. Визнач тему, головну думку, основний тон висловлювання.
      3. Подумай, з якою метою ти будеш читати цей текст, в чому будеш переконувати своїх слухачів.
      4. Підкресли найбільш важливі за змістом слова, тобто слова, на які падає логічний наголос.
      5. Познач паузи.
       6. Подумай, як ти зможеш використовувати інші засоби виразності усного мовлення, наприклад: темп мовлення, гучність голосу.

Як переказати і скласти  план за прочитаним
      1. Прочитай твір.
      2. Визнач головну думку, сформулювавши її у кількох реченнях.
      3 . Поділи твір на частини.
      4. Добери заголовки до кожної частини.
      5. Прочитай заголовки та перевір, чи передають вони текст достатньо точно; чи не випали з твоєї уваги якісь епізоди.  
      6. Перекажи твір за планом.

Як охарактеризувати персонаж
         Персонажі бувають: головні, другорядні, епізодичні.
    1. Зовнішній вигляд:
       портрет – обличчя, міміка, жести, фігура, манера поведінки;
       мова – теми висловлювань, форми мовлення;
        костюм.
     2. Внутрішній:
      характер персонажу – сильний – слабкий, вольовий – безвольний, цільний – суперечливий;
     характеристика – авторська, самохарактеристика, відгуки оточуючих.
    3. Світ речей, в якому живе персонаж (інтер’єр).
    4. Світ природи, в якому живе персонаж (пейзаж).
    5. Суспільство, в якому живе персонаж.
    6. Прототип (його наявність або відсутність)


Як готуватись до переказу
     1. Уважно прочитай текст; з’ясуй значення незрозумілих слів.
     2. Дай відповідь на питання, що дані у посібнику або запропоновані вчителем. У разі виникнення труднощів перечитай відповідні частини тексту.
     3. Визнач головну думку тексту. Знайди такі слова, словосполучення і речення, які особливо важливі для її розкриття.
     4. Поділи текст на композиційні та змістові частини відповідно до плану або склади план самостійно.
     5. Прочитай текст знову, розділяючи його змістові частини значними паузами.
     6. Переказуючи текст, слідкуй за послідовністю, намагайся передати всі основні факти.
     7. Прочитай ще раз ту частину, переказ якої не вдався.

Як працювати над оповіданням за картиною.
     1. Прочитай відомості про художника.
      2. Зверни увагу на назву картини. Вона часто говорить про задум художника, про те, що він вважав у своїй картині найважливішим.
      3. Розглянь картину; вдумайся в її зміст ( що тут відбувалося; чому?).
      4. Намагайся уявити: що було до моменту, зображеного художником, що буде після нього.
     5. Подумай, кого, у чому і як ти будеш переконувати своїм оповіданням (розповіддю).
     6. Сформулюй тему і головну думку розповіді; в залежності від цього дай їй назву. Склади план.
      7. Постарайся включити в розповідь діалог, елементи опису ( обстановки, природи, зовнішнього вигляду людей), щоб це допомогло повніше уявити хід подій, характери героїв.

Заучування напам’ять

     1. Прочитай вірш або прозаїчний уривок «мовчки».
      2. Прочитай вголос.
      3. Поділи текст на змістові частини ( можна використовувати поділ на строфи).
      4. Заучуй по одній частині, повторюючи кожного разу вивчену і нову частини разом.
       5. Розкажи вірш або уривок напам’ять.
      6. Повтори вивчене перед сном та вранці.

Як запам’ятати те, що читаєш?

      1.  Перш за все треба бути максимально спокійним. Інакше тобі важко буде сконцентруватися. Читай уважно!
     2.Читай з олівцем в руках і відзначай важливі положення, які б ти хотів запам’ятати.
     3.Щоб запам’ятати смисл тексту, який  здається надто важким, спробуй такий спосіб: уважно читай кожну фразу і переписуй її на свій манер, у своєму стилі. Якомога простіше, хай навіть і багатослівно. Під час повторного читання власного тексту ти з здивуванням з’ясуєш, що смисл тексту не такий складний.
     4.Повторення перед сном або зранку відразу після пробудження є найефективнішим класичним способом запам’ятовування.
           Часто повторюй матеріал. Через 24 години після першого заняття ти забуваєш найбільшу частину вивченого тексту. Тому перше повторення вивченого має відбутися не пізніше ніж через 24 години. Але не повторюй і раніше ніж через 5-6 годин після першого вивчення (закон Жорста). Відпрацюй свій власний оптимальний ритм повторень.



Пам’ятки для української мови

Як написати твір
      1. Спочатку обдумай тему твору. Пам’ятай : кожне слово у назві теми має значення. Визнач, про що слід писати в творі.
      2. Продумай головну думку твору, якими словами, реченнями можна розкрити її. Склади план.
       3 . Пиши, дотримуючись послідовності викладення.
     4. Підбирай образні слова і вирази.
     5. Уникай повторів одного й того самого слова, словосполучення.
      6. Покажи своє ставлення до того, про що пишеш.
      7. Не забудь зробити висновки.
      8. Перечитай свій твір: чи розкрита в ньому тема, чи розкриті пункти плану, доповни ті частини твору, в яких тема, головна думка, пункти плану розкриті недостатньо.
      9. Зверни увагу на стиль твору, чи вдало виражені думки, внеси потрібні виправлення.

                     Як робити звуковий аналіз слів

      1. Вимови слово і послухай його.
      2. Вимови послідовно всі звуки у слові.
      3. Поділи слово на склади.
      4. Визнач наголошений склад.
      5. Вимови голосні звуки.
      6. Вимови приголосні звуки. Охарактеризуй їх (тверді чи м’які, дзвінкі чи глухі).
       7. Порівняй кількість букв і звуків у слові. Якщо їх кількість неоднакова, поясни це.
                        
                              Як виконувати розбір речення
       1. Прочитай речення.
      2. Визнач вид речення за метою висловлювання ( розповідне, питальне, спонукальне).
      3. Визнач вид речення за інтонацією ( окличне, неокличне).
      4. Назви головні члени речення.
      5. Назви другорядні члени речення.
       6. Установи зв’язок слів у реченні за допомогою питань.

Як правильно списувати

       1. Прочитай речення, повтори його, не дивлячись на зразок.
       2. Визнач орфограми у словах.
       3. Прочитай речення за складами.
       4. Запиши речення, диктуючи його собі за складами.
       5. Прочитай свій запис.
       6 . Порівняй свій запис зі зразком. Якщо є помилки, виправ їх.

Як написати твір

      1. 3 кількох запропонованих тем обирай не найлегшу, а ту, яка тебе цікавить і хвилює.
      2. Добре обдумай тему, визнач, який обсяг матеріалу вона охоплює.
      3. Визнач основну думку майбутнього твору, намагайся зберегти її під час роботи над твором.
     4. Склади план, чітко та стисло сформулюй думку кожного пункту. Не забувай, що назва основної частини в складному плані - це теза, яку потрібно довести.
      5. Підбери епіграф, який висловлює основну думку твору.
     6. Напиши вступ, який би доречно розпочинав тему. На початку твору вислови головну думку, потім обґрунтуй ЇЇ, доповни фактами із твору, у разі потреби наведи цитати.

      7. Стеж за послідовністю викладу думок.
      8. Дотримуй ся пропорційності частин твору і стеж за зв'язком між ними.
      9. Висловлюй власне ставлення до всього, про що пишеш, роби власні висновки, узагальнення.
     10. Наприкінці твору зроби загальний висновок, зумовлений змістом роботи.
     11. Правильно і грамотно висловлюй свою думку.
     12. Дотримуйся вимог до зовнішнього оформлення (план пиши перед текстом твору, залишай поля, дотримуйся абзаців).


Пам’ятки для математики

Як розв’язувати задачу?
      1. Уважно прочитай задачу.
      2. Подумай, про що йдеться в задачі.
      3. Відшукай незрозумілі слова.
      4 . Подумай, що означає кожне число.
      5.Виділи в задачі умову, запитання.
     6. Про що запитується в задачі?
      7. Чи можна відповісти на запитання задачі?  Якщо ні, то чому?
      8. Про що відомо, а про що невідомо?
      9. Згадай необхідні правила: якщо треба знайти скільки всього (+), збільшити на...(+), зменшити на...(-), збільшити в...разів ( ), зменшити в ...разів (:).
    10.   Ця задача проста чи складена?
     11.   Для полегшення розв’язання зроби короткий запис умови задачі.
     12.   Склади план розв’язування.
     13.   Запиши розв’язання і відповідь.
     14.   Зроби перевірку розв’язання задачі.




        




Комментариев нет:

Отправить комментарий